Izvještaj ovlaštenog nezavisnog revizora o poslovanju HNV-a

14/02/2018
Share/Save

IZVJEŠTAJ NEZAVISNOG REVIZORA 
Uvod
Obavili smo reviziju priloženih finansijskih iskaza „Hrvatskog savjeta u Crnoj Gori“ (u daljem tekstu „Savjet“) koji obuhvataju iskaz o finansijskom položaju (bilans stanja) na dan 31. decembra 2017. godine i odgovarajući iskaz o ukupnom poslovnom rezultatu (bilans uspjeha), za godinu koja se završava na taj dan, kao i pregled značajnih računovodstvenih politika i napomene uz finansijske iskaze.
Odgovornost rukovodstva za finansijske iskaze
Rukovodstvo Savjeta je odgovorno za sastavljanje i istinito prikazivanje ovih finansijskih izvještaja u skladu sa računovodstvenim propisima Crne Gore, kao i za one interne kontrole koje rukovodstvo odredi kao neophodne u pripremi finansijskih iskaza koji ne sadrže materijalno značajne pogrešne iskaze, nastale usled kriminalne radnje ili greške.

Odgovornost revizora

Naša je odgovornost da izrazimo mišljenje o finansijskim iskazima na osnovu izvršene revizije. Reviziju smo izvršili u skladu sa Međunarodnim standardima revizije. Ovi standardi nalažu da se pridržavamo etičkih zahtjeva i da reviziju planiramo i izvršimo na način koji omogućava da se, u razumnoj mjeri, uvjerimo da finansijski iskazi ne sadrže materijalno značajne pogrešne prikaze. Revizija uključuje sprovođenje postupaka radi pribavljanja revizijskih dokaza o iznosima i objelodanjivanjima u finansijskim iskazima. Odabrani postupci su zasnovani na revizorskom prosuđivanju, uključujući procjenu rizika postojanja materijalno značajnih pogrešnih prikaza u finansijskim iskazima, nastalih usled kriminalne radnje ili greške. Prilikom procjene rizika, revizor sagledava interne kontrole relevantne za sastavljanje i istinito prikazivanje finansijskih iskaza radi osmišljavanja revizijskih postupaka koji su odgovarajući u datim okolnostima, ali ne u cilju izražavanja mišljenja o djelotvornosti internih kontrola pravnog lica.
Revizija takođe uključuje ocjenu adekvatnosti primjenjenih računovodstvenih politika i opravdanosti računovodstvenih procjena izvršenih od strane rukovodstva, kao i ocjenu opšte prezentacije finansijskih iskaza. Smatramo da su pribavljeni revizijski dokazi dovoljni i odgovarajući i da obezbjeđuju osnovu za izražavanje našeg revizijskog mišljenja. 

Osnova za mišljenje sa rezervom

Kao što je navedeno u Napomeni.7, na bilansnoj poziciji dugoročnih rezervisanja iskazana su rezervisanja u visini od 4,500 EUR-a po osnovu nerealizovanih sredstava odobrenih u 2017. godini od Fonda za zaštitu manjinskih prava Crne Gore za realizaciju dva projekata: “Ida Verona” i “Hrvatski književnici u Crnoj Gori i crnogorski književnici u Zagrebu”. Za navedene projekte Savjetu su odobrena sredstva na osnovu javnog konkursa u ukupnom iznosu od 8,000 EUR-a. Shodno planu za ove projekte, utrošena su sredstva u visini od 3,500 EUR-a, a u 2017. godini nisu realizovana sredstva u vrijednosti od 4,500 EUR-a. Savjet je priznao namjenska neutrošena sredstva kao obavezu na poziciji rezervisanje i trošak u bilansu uspjeha u visini od 4,500 EUR-a. Na osnovu dostupnih podataka, a imajući u vidu zahtjeve MRS 37-Rezervisanja, potencijalne obaveze i potencijalna imovina, koji definiše rezervisanje kao obavezu zasnovanu na prošlom događajima za čije izmirenje se očekuje odliv resursa, mišljenja smo da ne postoji osnov za priznavanje obaveza na poziciji dugoročnih rezervisanja u visini od 4,500 EUR-a kao ni troškova rezervisanja u bilansu uspjeha za 2017. godinu u istom iznosu.

Mišljenje sa rezervom

Po našem mišljenju, osim za efekte pitanja iznijetog u pasusu Osnova za mišljenje sa rezervom, finansijski iskazi prikazuju istinito i objektivno, po svim materijalno značajnim pitanjima, finansijski položaj Savjeta na dan 31. decembra 2017. godine, kao i rezultate njegovog poslovanja za godinu koja se završava na taj dan, u skladu sa Međunarodnim računovodstvenim standardima, Međunarodnim standardima finansijskog izvještavanja i računovodstvenim propisima Crne Gore.

Skretanje pažnje

Naše mišljenje ne sadrži rezerve po sledećem: Kao što je navedeno u Napomeni A i Napomeni 1 uz finansijke iskaze, glavna knjiga finansijskog računovodstva se vodi se u skladu sa Zakonom o računovodstvu (''Službeni list RCG'', br. 52/16), i zahtjevima koja se odnose na pravna lica registrovana za obavljanje privredne djelatnosti. U vezi sa tim, finansijski iskazi Savjet za godinu koja se završava 31.decembra 2017. godine, kao i za uporedni period koji se završava na dan 31.decembar 2016. godine, ne sadrže kvalitetne uporedive informacije i ne pružaju odgovarajuću polaznu tačku za računovodstvo u skladu sa Zakonom o budžetu i fiskalnoj odgovornosti ("Službeni list Crne Gore", br. 20/14, 56/14, 70/17, 04/18)). Na osnovu prezentirane dokumentacije, mišljenja smo da ne postoji opravdana uvjerenost da je Savjet sastavio finansijske izvještaje u skladu sa Konceptualnim okvirom za finansijsko izvještavanje po Međunarodnim računovodstvenim standardima za javni sektor na gotovinskoj i modifikovanoj gotovinskoj osnovi izvještavanja o novčanim tokovima, niti je u materijalno značajnom iznosu, definisao elemente koji se odnose na finansijko izvještavanje u skladu sa Zakonom o budžetu i fiskalnoj odgovornosti, kao i Pravilnikom o načinu podnošenja finansijskih izvještaja budžeta, državnih fondova i jedinica lokalne samouprave("Službeni list Crne Gore", br. 23/14).

Ostala pitanja

Kao što je navedeno Napomeni A, Opšti podaci o Savjetu, nije vršena revizija finansijskih iskaza Savjeta za prethodni period. Tivat, 07.02.2018. godine